maandag 23 april 2012

Dag 2 in Cambodja

Vanochtend weer vroeg uit de veren. Ontbijten om 6.30 uur en vertrekken om 7.30 uur. Het belooft weer een zeer warme dag te worden. Onze Cambodjaanse gids neemt ons eerst mee naar een locale markt om fruit voor bij de lunch te kopen. Wat een belevenis. Nog nooit zo iets gezien. Veel locale mensen, heel veel aanbod van vlees , fruit en groenten maar naar onze maatstaven heel onhygiënisch.Varkenskoppen met veel vliegen,moddervissen, die uit hun bak springen en iedereen zit bij elkaar , de baby's in hangmatten en vooral heel veel vrouwen, zowel jong als oud. Heel interessant om te zien, maar geen markt voor ons om eten te kopen.

Daarna op weg naar het Tonle-Sap meer, het grootste zoetwater meer van Cambodja, nu circa 2500 km² , maar toenemend tot 10.000 km² in het regenseizoen , dat in mei aanvangt.
Langs de weg er naar toe staan paalwoningen , waar de bewoners in de meest erbarmelijke omstandigheden wonen. We hebben zoiets nog nooit gezien. we zijn er gestopt om zeepjes, pennen, snoepjes etc uit te delen. Deze mensen hebben werkelijk niets.

De rivier, die we afvoeren om naar het meer te komen is een grote riool , waarin mensen zwemmen om vis te vangen. Het is niet voor te stellen, dit moet je echt gezien hebben.

Na een picknick in een " luxe paalwoning " gingen we op weg naar een kleine , maar heel mooie tempel.

Vermoeid kwamen we in ons hotel aan , maar na een heerlijk massage waren we weer fit om met de tuk-tuk naar het uitgaanscentrum van Siem-Reap te gaan. Eerst een Blonde Leffe gedronken in een Belgische Pub met de naam
" De rode piano " . Daarna heerlijk gegeten in een van de vele restaurantjes.
Met de tuk-tuk weer terug naar ons hotel en bijtijds naar bed , want morgen hebben we een zware dag , die wederom met een ontbijt om 6.30 uur begint .