zaterdag 14 april 2012

day 2

Vanochtend , na 11 uur slaap om 7 uur opgestaan. Eerst een heerlijk ontbijt en daarna naar de bank aan de overkant om Euro,s en Dollar,s om te wisselen naar Dong. De bank is ook op zaterdag open. Achter de balie zitten heel veel jonge dames , die permanent met stapels bankbiljetten aan de gang zijn. Wij moesten onze gids nog 5 miljoen Dong betalen voor de excursies en moesten daarvoor € 100, en $ 100 wisselen.
Om 9.00 uur vertrok de bus naar Ninh Binh , ongeveer 3 uur rijden. Na een heerlijke lunch richting de bootjes waarmee wij 1,5 uur de rivier zouden afvaren een daarna weer terug. Het waren roeibootjes met 2 Vietnamezen
aan boord , die roeiden. Tijdens de vaart ging de grote kist open , die midden op de boot stond met allerlei handelswaar , waarvan wij echt niets moesten hebben. Ook overal fotografen, aan de kant, in andere bootjes , die ons fotografeerden in de hoop later ons de foto,s te kunnen verkopen. Uiteindelijk hebben we er 6 gekocht , we kwamen gewoon niet van hen af .
Daarna op de fiets voor een 3 uur durende fietstocht. We gingen door prachtig natuurschoon, met de vele rijstvelden, de prachtige begroeiingen en het indrukwekkende berglandschap .
Vermoeid door de vele indrukken en de inspanningen kwamen wij in het hotel aan. Een prachtig pas nieuw hotel met geweldig grote kamers. Alleen de weg er naar toe was nog een zandpad. Na heerlijk gegeten te hebben naar bed om morgenochtend om 6.00 uur weer fit te zijn voor de volgende dag.